Love Quotes, Love Quotes Images, Love Sayings

MASA ITU EMAS

Friday, June 27, 2014

Selalu Bersama

Assalamualaikum.to all readers smg dlm rahmatNya.Maybe entry kali ini agak membosankan tetapi insyaAllah bermanfaat. Adakah dlm berorganisasi kita masih perlu ada selindung2..lainla kalau dgn lelaki ajnabi. Kenapa ingin jauh atau menghindari dari sahabat??kemanakah kemanisan ukhuwwah itu,betullah spt ustaz kata..ukhuwwah itu hanya retorik semata-mata,tetapi bagiku ukhuwwah amatlah indah hatta sukar ditafsirkan. Ketahuilah,sahabat mendekatimu bukan kerana apa2 tetapi begitu pahitnya ujian yg dilalui utk mengecapi ukhuwwah semanis kurma ini. Namun,dikau menjauh entah kenapa,mungkin ada sebab tersendiri??!!!Amtlah tidak diterima akal pabila dikau ingin mencari diri sendiri..begitu puitisnya ayat2 itu..adakah dgn berseorangan itu ya sohabat,kau akan temui??mungkin kau temui mungkin tidak sbb semuanya itu pada term yg bernama persahabtan..di mana janji kau kuatkan ak,ak kuatkan dikau?ukhuwwah fillah abadan abada? takkan ujian itu membuat kau goyah,ya sohabat..ini bukan bebelan tetapi satu luahan dari sahabat utk sahabat..Allahu,hanya Allah Maha Mengetahui =')
Dalam yg keramaian itu ya akhi wa ukhti,mereka dpt cetuskan idea yg dpt merapatkan ikatan antara mereka..tetapi di mana soal ikhtilat ??!!agak keliru di situ..ketahuilah antara muslimin dan muslimat ajnabi msti ada 'gap'.Betapa Islam ini amat menjaga wanita.Dalam Surah An-Nur ayat 30-31 yg menceritakan.smg kita dapat ambil pengajaran drinya. Spt biasa diselitkan sedikit dialog to all readers:)
{******************************************************************************}
z;"di mana enti?ana xkuat tanpa enti"
k:"ana tengah mencari diri sendiri,doakan ana ye..smg Allah merahmati ana dan enti"..(ada sendu di situ)
z:"adakah enti ada masalah,ceritakanlah..mana tau ana boleh tolong"
k::)"ana mne ada masalah..cume ada personal problem skit"
z: "itu gunenya sahabat..enti ni xsedo2. .ke nak kena tamrin skali ag"=,=
k: "my problem is......."
z:"masyaAllah enti ni..memang nak kena lepuk ek..small matter je tu"insyaAllah dgn bantuan sahabat lain boleh settle punyer:)"
k: "jzkk enti..shabat ana dunia akhirat"
z:"aahh la tu..berpegang pada janji tau..insyaAllah .biiznillaah..eh,marilah beli makanan..dah nak msuk waktu tu"
k:"ana lupa daa,kita puasa rupanyerrr"
...Peramahkah kita,pendiamkah kita,penasihatkah kita..sebaik2 baik sahabat adalah mengutamakan sahabat2 nya dgn digarisi tunas2 Islam.Mahukah kita hanya bahagia tanpa rakan sperjuangan disisi.?tanpa ahli keluarga dicintai?pasti tidak mahu bukan!!Jadi mulai dari sekarang..cakna2 kanlah akan diri mereka supaya berubah ke arah yg lebih baik(ckp senangla..ppraktikk..huishh..insyaAllah).
Permudahkanlah urusan kaum muslimin dan muslimat di duniaMu ini Ya Rabb.
Strive harder,struggle until the end,when u think to give up,why u hold on so long..
::::::
Apabila diperdengarkan doa..Ya Allah istiqamahkan kami dijalanMu,Ya Allah jadikanlah kami hamba yg beruntung kerna berjihad dijalanMu,Ampunilah kami akan dosa2 kami yg sengaja atau xdisengajakan,Himpunkanlah kami semua di dalam SurgaAbadiMu,Ingatkanlah Kami Ya Rabb,Pimpinlah kami Ya Rahim dan Makbulkan doa kami Ya Mujib.
Sebakkah kita.??dan adakah cinta dan ikhlas dlm persahabatan itu ada bersma??Tepuk dada Tanya Iman.Wallahuaallam 
"""ukhuwwah yg terbina di persisir pantai demi KasihNya,namun cebisan kenangan kita sentiasa bermain di pandangan mata,detik waktu yg berlalu,menjadi memori kau dan aku""
cc:pics

No comments:

Post a Comment

salam ukhuwwah